În 1913, cofondatorul Chevrolet William C. Durant a lansat papionul, emblema distinctivă Chevrolet, acesta fiind amplasat în centrul părţii frontale a modelelor 1914 Chevrolet H-2 Royal Mail şi H-4 Baby Grand.
1 /.
Deşi originea acestei embleme continuă să fie un mister, 215 milioane de autovehicule şi camioane o poartă din 1913.
În ultimul secol, papionul a împodobit 215 milioane de autovehicule Chevrolet, 60 de milioane dintre acestea aflându-se încă în circulaţie.
Centenarul papionului este sărbătorit prin lansarea de modele noi, precum sedanul compact Cruze Clean Turbo Diesel în S.U.A. şi SUV-ul de mici dimensiuni Trax, disponibile pe 40 de pieţe internaţionale.
„Papionul Chevrolet este faimos în întreaga lume şi a devenit sinonimul ingeniozităţii americane”, a declarat Tim Mahoney, Director de Marketing al Chevrolet. „Indiferent dacă tractaţi mii de kilograme pe teren stâncos într-un pickup Silverado sau faceţi naveta într-un autovehicul electric Spark, papionul Chevrolet se va afla întotdeauna în fruntea călătoriilor dumneavoastră”.
Deşi papionul există de 100 de ani, detaliile referitoare la originea sa continuă să fie incerte. Poveştile din spatele acestei legende variază de la cea care spune că Durant a fost inspirat de designul tapetului dintr-un hotel parizian până la cea conform căreia a văzut un anunţ publicitar într-un ziar, în timp ce era în vacanţă în Hot Springs, Va., S.U.A.
Atât văduva, cât şi fiica lui Durant au explicaţii diferite
În cartea sa din 1929, intitulată Tatăl meu, Margery Durant spune că Durant mâzgălea uneori modele de logouri pe bucăţi de hârtie în timpul cinei. „Cred că, într-o seară, între supă şi puiul prăjit a schiţat emblema folosită pe autovehiculele Chevrolet până în zilele noastre”, scria ea.
Dar, într-un interviu acordat în 1968, văd