Piaţa Presei Libere va arăta complet schimbată faţă de cum o ştim astăzi. Primăria Capitalei vrea să investească 75 milioane de euro pentru un proiect care vrea să fluidizeze traficul rutier din zona Pieţei Presei Libere.
Prezentat încă din aprilie de către primarul Sorin Oprescu la „Starea Bucureştilor”, proiectul pus în dezbatere publică la începutul lunii iulie a atras multe critici din partea societăţii civile. La cererea reprezentanţilor societăţii civile, Primăria Capitalei organizează marţi, 23 iulie, dezbatere publică privind proiectul pasajului de la Piaţa Presei Libere.
Potrivit documentului pus în dezbatere publică pe site-ul primăriei, în zona Pieţei Presei va exista atât un pasaj rutier, cât şi un pasaj subteran. Pasajul rutier subteran se va realiza pe sensul dinspre DN1 spre Şoseaua Kiseleff. Astfel, şoferii vor putea intra în pasaj de pe Sos. Bucureşti-Ploieşti, din zona de după Fantana Mioriţa şi vor ieşi pe Şoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, şi pe bd. Mărăşti, după City Gate Towers. De asemenea, un pasaj pietonal subteran va fi construit în Piaţa Presei Libere.
Până acum, Primăria Capitalei a făcut deja licitaţie pentru construirea Pasajului rutier de la Casa Presei şi a atribuit proiectul consorţiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare şi Infrastructura şi SC Consitrans SRL.
Expunerea de motive a proiectului arată că în zona Pieţei Presei Libere trebuie construit un pasaj din cauză că aici se întâlnesc fluxuri importante de vehicule şi pietoni, dar şi a unor linii de transport public foarte aglomerate.
Tot în expunerea de motive se arată că prin realizarea acestui proiect se asigura îmbunătăţirea infrastructurii, reabilitarea şi mărirea capacităţilor reţelelor publice edilitare şi creşterea performanţei transportului public.
"Se urmăreşte tot