În două dintre viitoarele capitale regionale ar urma să fie construite tuneluri dedicate atât circulaţiei auto, cât şi celei feroviare, cu o valoare totală de peste 500 de milioane de euro.
Cluj-Napoca şi Timişoara sunt două oraşe aflate într-o permanentă concurenţă în special la capitolul imagine. Cum amândouă ar urma să fie capitale regionale în viitoarea reorganizare teritorială a României, asta în condiţiile în care, deja, fiecare vrea să-i sufle celuilalt titlul de capitală culturală europeană în 2021, acum cele două municipii importante ale României au ajuns să ducă „lupta” în pasaje subterane rutiere.
Primii care au pornit în această inedită bătălie au fost timişorenii, iar primarul USL, Nicolae Robu, a dat startul în primăvara acestui an la lucrările pasajului subteran „Michelangelo”. Acesta va avea o lungime de 583 de metri, construirea sa va costa peste 15 milioane de euro, însă majoritatea banilor vor veni prin intermediul fondurilor europene. Potrivit edilului timişorean, noul pasaj ar urma să fie funcţional în jurul lunii septembrie 2014.
Un alt tunel rutier ce urmează să fie construit în Timişoara va fi în zona Pieţei Victoria, acolo unde vor fi necesari alţi aproape cinci milioane de euro. Nicolae Robu a primit, deja, două oferte referitoare la acest pasaj de la o firmă timişoreană, însă lucrările ar urma să înceapă abia din 2014.
Totuşi, piesa de rezistenţă a pasajelor gândite de primarul Timişoarei este mutarea în subteran a căii ferate ce traversează oraşul pe o distanţă de 10 kilometri. Metroul, practic, pe care îl vrea edilul bănăţean a stârnit reacţii aprinse atât în rândul timişorenilor de rând, cât mai ales în cel al politicienilor locali.
Nicolae Robu pare să nu renunţe, însă, la planurile sale, astfel că Timişoara ar putea fi al doilea oraş din România cu transport feroviar subteran. „Prin acest fel, de a duce î