Primăria Timişoara a actualizat harta de zgomot, din document reieşind că principala sursă de poluare fonică în oraş rămâne traficul rutier. Rămâne ca Municipalitatea timişoreană să implementeze pe mai departe planul de măsuri deja stabilit de reducere a poluării fonice. Care până acum nu a prea dat roade.
Harta de zgomot varianta 2013
La următoarea şedinţă de plen, consilierii locali timişoreni vor vota o hotărâre de Consiliu Local prin care se va aproba noua variantă a Hărţii strategice de zgomot, care prevede măsuri punctuale pentru reducerea poluării fonice în oraş. Documentul va fi transmis Direcţiei de Mediu din cadrul Primăriei, care va fi însărcinată cu implementarea programului.
Însă, din păcate, deşi s-au tot realizat anual hărţi de zgomot, atât de către Primărie, cât şi de către administraţia judeţeană, efectul acestora este discutabil, atâta vreme cât puţine din măsurile prevăzute în aceste documente sunt implementate sau au efect.
Primăria Timişoara spune însă că este o directivă a Parlamentului şi a Consiliului Uniunii Europene, 2002/49/CE, care prevede obligaţia administraţiei publice locale de revizuire a hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune din cinci în cinci ani.“Realizarea hărţii acustice a municipiului Timişoara va permite stabilirea unor concluzii privind zonele cele mai intens poluate fonic, asigurarea unor măsuri optime pentru reducerea zgomotului urban, organizarea – reorganizarea urbanistică a unor zone (construcţii de locuinţe, modificări de trafic, amplasarea de unităţi industriale), fiind un factor important în stabilirea viitoarei strategii de dezvoltare a oraşului, în vederea îmbunătăţirii habitatului în zonă, în condiţii ecologice de nivel european, cerinţe obligatorii ale Planului naţional de acţiune pentru reducerea nivelurilor de zgomot”, se precizează în re