Din grijile clasei de mijloc româneşti: de ce ne confundă străinii Bucureştiul cu Budapesta? Aşa că nişte genii publicitare au băgat ciocolata “rom” la atac şi au făcut un spot şi un site.
Am văzut recent o comedie ungurească (proastă, dar mă ţin la curent şi cu prostiile vecinilor, nu doar cu ale noastre) în care prima glumă e cu un american care confundă Budapesta cu Bucureştiul, spre exsperarea personajelor noastre, nişte maghiari la New York. Deci merge şi un budapestnotbucharest.hu, la o adică.
Prostia puţin naţionlistă – cu vopsea “clasa-de-mijloc-care-merge-la-concerte” aplicată deasupra – n-are graniţe.
Antena-DNA-Show
Normal, doare să vezi oameni de presă la DNA. Tot normal e să presupui totuşi că procurorii nu-s cretini să-şi pună atîta lume în cap cu probe slabe legate de dosarul de şantaj. Ce nu e normal e să mai pui botul la lupta cu “băsiştii” sau “anteniştii”. Se bat două grupuri de la putere care ţipă mult dar nu sînt nici măcar molcom-critice. Audienţele spun şi un adevăr: se uită mulţi telespectatori la Antena3 şi B1TV. Se pricep, au făcut o artă din maniera asta de jurnalism bine împlîntat în Guvern şi Cotroceni. Asta nu face aberaţia mai puţin evidentă.
Cele două (asta dacă nu punem şi RTV care au şi ei o feliuţă) grupuri de la putere se bat, fac show zilnic, entertainment politic cu urmări în bani şi privilegii. Pentru ei e bine. Pentru restul telespectatorilor pare să fie interesant, zappează fiecare în funcţie de simpatii, ca la meci.
Cum scoatem capul din politica lor cu efecte speciale? Habar n-am, într-un fel prefer tabloidul cinstit de tip cancan-capatos decît tabloidul politic cu “scîrba de politic” în melanj cu “scîrba de DNA”.
Din grijile clasei de mijloc româneşti: de ce ne confundă străinii Bucureştiul cu Budapesta? Aşa că nişte genii publicitare au băgat ciocolata “rom” la atac şi au făcu