Doar 76 de autoturisme noi au fost vândute de dealerii vrânceni în primul semestru din acest an, adică o cădere de zece ori faţă de vârful pieţei auto înregistrat în 2008 când au fost vândute 868 autoturisme noi. În schimb, s-au triplat vânzările de autoturisme second-hand aduse din Comunitatea Europeană, până la 1.706 maşini importate în primele şase luni din 2013.
Doar 76 de autoturisme noi au fost vândute de dealerii vrânceni în primul semestru din acest an. Cifrele confirmă prăbuşirea înregistrată în ultimii ani de piaţa auto românească unde vânzările au fost susţinute doar de programul Rabla. Doar în Vrancea, vânzările de autoturisme noi s-au redus de aproape zece ori în primul semestru din acest an comparativ cu perioada similară din 2008, anul de vârf al vânzărilor auto cu peste 315.000 de autoturisme vândute la nivel naţional. Situaţia este generală la nivel naţional. Potrivit unei analize, în 17 judeţe din ţară vânzările de autoturisme noi au scăzut cu peste 90%, iar sub media de 80% de la nivel naţional sunt doar şase judeţe.
Căderea pieţei auto este pusă pe seama reducerii creditării de către instituţiile bancare, dar şi pe cea a prăbuşirii pieţei imobiliare. Creditele auto, leasing-urile sunt mult mai greu de obţinut, iar reducerea vânzărilor de apartamente sau terenuri a însemnat mai puţini bani disponibili pentru achiziţiile auto.
În semestrul I din 2013, dealerii vrânceni au vândut doar 76 de autoturisme noi. Aceasta după ce în semestrul I din 2008 au fost vândute 868 autoturisme noi. În procente, aceasta înseamnă că vânzările din acest an reprezintă doar 11,4% comparativ cu cele din primul semestru al anului 2008. O cădere abruptă care a închis afacerile multor dealeri sau importatori de autoturisme, a redus profitul altora, dar mai ales a însemnat sute de oameni concediaţi, sute de familii al