Samsung şi Apple, companiile care ocupă primele două locuri pe piaţa globală de smartphone-uri, şi-au prezentat rezultatele financiare pentru perioada aprilie - iunie 2013. Compania sud-coreeană nu mai face publice livrările de smartphone-uri din toamna lui 2011, însă compania de cercetare a pieţei IDC arată că Samsung a livrat 74,4 milioane de unităţi în perioada amintită, cu 44% mai multe decât în perioada similară din 2012. Totuşi, cota de piaţă globală a companiei a scăzut de la 32,2% în perioada aprilie - iunie 2012, la 30,4% în cel de-al doilea treimestru al acestui an.
Apple a vândut, în cel de-al doilea trimestru al acestui an, 31,2 milioane de unităţi iPhone (+20%), echivalentul unei cote de piaţă globale de 13,1%. În perioada similară din 2012, compania americană avea 16,6% din piaţă. Potrivit unei alte firme de cercetare a pieţei, Strategy Analytics, aceasta este cea mai mică cotă de piaţă înregistrată de Apple în ultimii trei ani şi a fost cauzată de faptul că gigantul american nu a mai lansat noi modele cu aceeaşi frecvenţă din anii trecuţi.
Analiştii spun că scăderile de cote de piaţă înregistrate de cele două companii sunt cauzate de maturizarea pieţei de terminale inteligente avansate. În schimb, pe segmentele de terminale cu specificaţii medii şi entry level, vânzările sunt mult mai mari, pe măsură ce persoanele din statele emergente fac trecerea la smartphone-uri.
Cine vine din puternic urmă?
Locurile trei, patru şi cinci pe piaţa globală de smartphone-uri au fost ocupate, în cel de-al doilea trimestru al acestui an, de LG, Lenovo şi ZTE. Toate cele trei companii au câştigat cotă de piaţă, comparativ cu perioada aprilie - iunie din 2012.
LG a reuşit să livreze un număr record de smartphone-uri, circa 12,1 milioane (+130%), în cel de-al doilea trimestru al acestui an, potrivit IDC. Astfel, cota de piaţă a companiei