Karl Lagerfeld, directorul de creaţie al casei de modă Chanel, a primit titulatura de „papă în industria vestimentară“, în cadrul unui documentar nemţesc. Asemuirea cu o faţă bisericească completează o lungă listă de etichete ce i-au fost atribuite lui Lagerfeld, printre care „rock star“ şi „kaiser“(împărat-n.r.).
Celebru pentru replicile acide pe care le serveşte, directorul de la Chanel a fost catalogat, încă de la începuturile carierei sale, drept un personaj controversat în universul modei. Astfel, el nu s-a temut niciodată să critice vedete din showbizul internaţională, precum Adele, sau să facă declaraţii neobişnuite despre propriul animal de companie, Choupette.
Desigur, toate aceste replici excentrice i-au sporit faima şi i-au adus şi simpatizanţi. Un exemplu în acest sens este chiar Martina Neuen, o tânără care a regizat un documentar despre modă şi l-a numit pe Lagerfeld un „papă în industria vestimentară“. Prin „Mode Als Religion“, un proiect despre „obsesiile“ din industria modei, nemţoaica Neuen a dorit să scoată în evidenţă similarităţile existente între fanaticii religioşi şi persoanele obsedate de tot ceea ce înseamnă modă.
„Moda are simboluri puternice şi este formată dintr-o comunitate strâns unită. Ea implică ritualuri străvechi şi multă credinţă“, a explicat Martina jurnaliştilor de la „Women’s Wear Daily“.
Pelicula care prezintă povestea „unui cleric al ţinutelor“, cum este prezentat Karl Lagerfeld, a fost realizată pe parcursul a 16 luni şi se bazează, de asemenea, şi pe rezultatele cercetării întreprinse de mai mulţi neurologi. Potrivit acestora, mecanismele psihologice care motivează un preot şi o pasionată de modă în devotamentul faţă de cultul lor sunt mai asemănătoare decât am fi tentaţi să credem. Documentarul nemţesc se va lansa la 7 septembrie şi include, de asemenea, mai multe interviuri cu supermodele pre