BMW lansează azi, în mod oficial, modelul electric i3, după ce în ultimii doi ani au apărut numeroase speculaţii şi imagini spion cu maşina. BMW i3 este primul model electric al unuia dintre cei trei mari producători auto premium, BMW, Mercedes şi Audi. Maşina este lansată în timp real în trei mari oraşe ale lumii, Londra, New York şi Beijing.
Lansarea lui i3 este un eveniment istoric pentru producătorul bavarez, având în vedere că este primul dintre cei trei lideri ai segmentului auto premium, care face pasul spre propulsia integral electrică. Iar de impactul pe care i3 îl va avea pe piaţă depinde viitorul BMW în direcţia autoturismelor electrice.
Noul BMW i3 vine cu un arsenal care va fi greu de depăşit de către viitoarele modele electrice lansate de Audi şi Mercedes în următorii ani. BMW i3 este capabil să dezvolte 170 CP, ceea ce se traduce printr-o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 7,2 secunde, cu mult mai puţin decât cele 10,7 secunde ale versiunii de bază Seria 3. Viteza maximă a maşinii este de 150 km/h.
Cel mai important capitol, autonomia maşinii, arată destinaţia lui i3 mai degrabă către zona urbană. Modelul de bază are o autonomie de 128 - 160 km, însă această poate fi extinsă până la 300 km dacă se optează pentru versiunea Range Extender, care include în propulsia electrică şi un motor pe benzină, de 650 cc. În acest caz, însă, sprintul 0-100 km/h se realizează în 7,9 secunde. Această versiune a lui i3 va fi cu 5000 euro mai scumpă decât cea de bază.
Bateria litiu ion de 22 kwh poate fi încărcată în mai puţin de o oră în staţiile electrice, special amenajate la marginea drumurilor, sau în până la opt ore la o priză obişnuită din propriul garaj. Garanţia pentru bateria de provenienţă Samsung este de 100.000 km sau 6 ani.
În mod uimitor maşina, deşi dispune de patru locuri, cântăreşte doar 1195 kg, din care nu mai puţin