Unii îşi cumpără maşini puternice, pentru că vor să fie stăpânii şoselelor, alţii îşi iau motociclete rapide pentru a simţi libertatea pe drumuri. Însă, de puţin timp, în Timişoara, a apărut o nouă categorie de „vitezomani”: cei din ceruri.
Pe aeroporul utilitar Cioca, de lângă Timişoara, unde acum câţiva ani vedeai două-trei avioane private, acum este o aglomeraţie de nedescris. Avioane mici din toate categoriile sunt parcate în hangar, ori pe iarbă.
De la motodeltaplane, la avioane uşoare, care pot transporta două persoane, până la cele cu patru locuri, care pot face aerotaxi.
Piloţii de ocazie sunt medici, ingineri, IT-şti, avocaţi, oameni de afaceri. Unii dintre ei au renunţat deja la meseria de birou pentru a se dedica pasiunii de a zbura.
Inginerul Mihai Gheorghe este din Suceava, însă de mai bine de zece ani s-a mutat la Timişoara, după ce a prins un loc de muncă bun la o multinaţională. Spune că nu are maşină. Însă are avion! Este un model Murphy Rebel de producţie canadiană. L-a costat 20.000 €.
Avioanele ultra uşoare au o masă maximă de 450 kg şi doar un singur loc pe lângă cel de pilot
„Înainte făceam destul de des drumul Timişoara-Suceava cu trenul, dar durează foarte mult. Cam 14 ore. Apoi am tot văzut pe cer avioane uşoare şi m-am gândit că sunt o variantă mai bună. Aşa am ajuns să îmi cumpăr şi eu un avion ultrauşor, pentru că voiam să ajung mai uşor la Suceava. Acum fac drumul în doar trei ore, foarte confortabil", a povestit Mihai Gheorghe. Pentru un drum până la Suceava, Mihai are nevoie de 55 de litri de benzină normală fără plumb, la un rezervor cu o capacitate de 90 de litri.
„Merge cu benzină normală de maşină şi cu ulei de motocicletă. Înainte de plecare trebuie să transmit planul de zbor la Aeroportul Traian Vuia şi să ţin mereu contactul cu turnul de control. Este o călător