La 50 de ani de la prima ediţie, Festivalul de la Mamaia este în pericol să nu se mai ţină. Considerat pe vremuri San Remo de România, evenimentul care a lansat unele dintre cele mai mari nume ale muzicii uşoare româneşti, pare că a îmbătrânit înainte de vreme.
Aţi auzit de Rodica Elena Tudor, Daniela Cojocariu sau Irina Popa? Cel mai probabil nu. Ele se numără printre ultimele câştigătoare ale Marelui Trofeu de la Mamaia. Însă cu siguranţă puteţi fredona oricând o piesă înterpretată de Corina Chriac, Dan Spătaru sau Mirabela Dauer.
Cel mai probabil, melodia a fost lansată pe scena Teatrului de vară din Mamaia, locul în care s-au născut cele mai mari şlagăre, nu hituri, ale muzicii uşoare româneşti. Locul în care au urcat pe scenă artişti şi compozitori din generaţia de aur, de la Doina Badea, Margareta Pâslaru, Horia Moculescu şi Marius Ţeicu, până la Aurelian Andreescu, Angela Similea Marina Voica, Anda Călugăreanu şi Cornel Fugaru.
Americanii au celebra vară a lui ’67 (fenomenul summer of love – n.r.). Muzica uşoară romînească o are pe cea a anului 1963, dar ceea ce a început atunci ar putea ajunge la un final, căci festivalul, marcat de la an la an de tot mai multe dificultăţi financiare, dar şi de o scădere de popularitate, este în pericol să nu se mai ţină din cauza lipsei banilor.
Noi nu avem showbiz, nu avem un business al show-ului. Avem festivalurile berii şi concertele susţinute de artişti străini. Corina Chiriac
Preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa, Nicuşor Constantinescu, a solicitat sprijin financiar Guvernului pentru organizarea Festivalului de Muzică Uşoară Mamaia, motivând că instituţia pe care o conduce nu poate susţine singură acest eveniment. În timp ce acesta crede că festivalul trebuie salvat pentru că este „festivalul României“, edilul Constanţei, Radu Mazăre, vrea să aducă un suflu nou, cu un festival moder