A trecut o lună şi o săptămână de la accidentul rutier din Muntenegru, în care şi-au pierdut viaţa 18 români şi alţi 29 au fost răniţi, şi încă nu există un rezultat oficial al anchetei, care să arate ce anume a produs acest eveniment şi cine se face responsabil pentru el.
În aceeaşi vreme, firma Gregory Tour, care a pus la dispoziţie autocarul şi şoferii pentru circuitul din Muntenegru, organizat de agenţia de turism Mareea Comtur, continuă să opereze cu licenţă de transport şi turism.
În acest caz, au fost semnalate mai multe aspecte, de la faptul că autocarul din Muntenegru mai fusese implicat într-un accident în 2011, actele şoferului nu erau de găsit, un punct de lucru al agenţiei Mareea Comtur avea licenţa expirată.
„Noi până în acest moment încă nu avem informaţii oficiale, dar sperăm să le primim cât mai repede ca să aflăm ce s-a întâmplat acolo. (...) Am fost să prezentăm toate documentele solicitate de organele de anchetă, peste 20 de organe de anchetă“, a spus Ştefan Grigore, proprietarul firmei Gregory Tour.
Întrebat de ZF în ce alt accident a mai fost implicat autocarul din Muntengru, anterior tragicului eveniment de luna trecută, unde s-a făcut reparaţia autocarului şi cât a costat, Grigore nu a vrut să dea un răspuns, menţionând doar că „aşteaptă rezultatele anchetei şi că indiferent de problemele autocarelor, acestea sunt reparate la reprezentanţele MAN“.
Proprietarul firmei a mai precizat că de la tragicul eveniment a mai avut două grupuri care au plecat cu autocarul în Muntengru, care îşi rezervaseră din timp vacanţa şi că deşi le-a oferit posibilitatea să anuleze această vacanţă, niciun turist nu a făcut-o. „Continuăm activitatea.“
În urmă cu câteva zile, Gabriel Ştefănescu, şeful Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), instituţie aflată în subordinea Ministerului Transport