Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii a aplicat o amendă de 20.000 lei operatorului Orange România pentru modalitatea incorectă de încheiere a contractelor la distanţă. Arbitrul telecom a sancţionat compania Orange în urma constatării faptului că, la momentul încheierii unor contracte la distanţă, nu a comunicat abonaţilor faptul că pot denunţa unilateral contractul în termen de 14 zile lucrătoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunţa contractul fără plata unei penalităţi de reziliere.
În urma unor sesizări primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de încheiere de către Orange a unor contracte la distanţă, ANCOM a desfăşurat o investigaţie şi a constatat că operatorul nu a comunicat clienţilor, înainte de a încheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informaţii privind data la care este considerat încheiat contractul, precum şi faptul că au dreptul să denunţe acel contract în termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii contractului sau a livrării echipamentului, fără plata vreunor penalităţi sau despăgubiri şi fără invocarea vreunui motiv, aşa cum prevede Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice.
Odată cu livrarea echipamentului, clienţii au primit şi semnat contractul. Ulterior activării abonamentului contractat în aceste condiţii, petenţii au solicitat rezilierea contractului fără plata penalităţilor aferente încheierii relaţiei contractuale înainte de expirarea perioadei minime contractuale. Orange, considerând contractul încheiat cu abonaţii un contract scris, şi nu unul încheiat la distanţă, a respins solicitarea utilizatorilor, cerând plata în avans a taxei de abonament pentru numărul de luni rămase din contract.
În urma analizării documentelor şi a convorbirilor t