Operatorul de telefonie mobilă SC Orange România şi distribuitorul de energie electrică şi gaz metan SC E.ON Energie sunt firmele care ocupă primele locuri într-un aşa-zis top al reclamaţiilor făcute de suceveni anul acesta la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Suceava.
De la începutul lui 2013, 80 de suceveni s-au adresat Protecţiei Consumatorilor reclamând SC Orange sub mai multe aspecte, precum refuzul operatorului de a rezilia contractul, perceperea abuzivă a contravalorii abonamentului în condiţiile în care contractul era deja reziliat, servicii de internet neconforme, servicii de telefonie mobilă neconforme, telefoane achiziţionate cu multiple defecte în perioada de garanţie, prelungirea în mod abuziv a contractelor.
Din cele 80 de reclamaţii 33 s-au dovedit întemeiate, 21 neîntemeiate, 10 au fost soluţionate amiabil, iar 16 sunt încă în lucru.
În ce priveşte E.ON, nemulţumirile sucevenilor, în număr de 56 (8 pe serviciul de furnizare gaz metan, 48 pe cel de energie electrică), aflăm că au vizat facturarea incorectă, debranşarea abuzivă, facturarea costului dublu pentru revizia tehnică a instalaţiei interioare de gaz, întreruperi neanunţate în reţea, perceperea taxei de rebranşare în mod abuziv, deşi consumatorul nu fusese debranşat.
30 dintre aceste plângeri s-au dovedit neîntemeiate, în 12 sucevenii au avut dreptate, în 6 cazuri petiţionarul a retras reclamaţia, iar 8 sunt încă în lucru.
Comercianţi de produse de sezon, neconforme cu legislaţia, sancţionaţi de comisarii CJPC Suceava
O serie de controale desfăşurate de CJPC Suceava la 23 de operatori economici care comercializează ochelari de soare s-au finalizat cu amenzi în valoare de 23.600 de lei şi 13 avertismente.
La 19 firme au fost constatate abateri, aproape 550 de perechi de ochelari fiind puşi la dispoziţia clienţil