Documentul prin care Consiliul Superior de Apărare a Țării (CSAT) a avizat strategia de privatizare a CFR Marfă a fost desecretizat Sursa: PRESIDENCY.RO
După ce Victor Ponta a susţinut, de nenumărate ori, că în privinţa privatizării CFR Marfă trebuie să se pronunţe Consiliul Consiliul Superior de Apărare a Ţării (CSAT), ieri, Consiliul a desecretizat hotărârea privind aprobarea strategiei de privatizare a acestei societăţi de stat.
La articolul 2 al Hotărârii, din februarie 2013, se precizează clar că „modalitatea concretă şi procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor şi Guvernului”. Premierul şi miniştrii USL au participat la şedinţă Potrivit documentului, CSAT solicită Ministerului Transporturilor să includă în contractul de privatizare clauze potrivit cărora cumpărătorul se obligă, sub sancţiunea rezoluţiunii contractului şi plata unor daune interese, să menţină obiectul de activitate al CFR Marfă şi să întreprindă toate măsurile necesare pentru îndeplinirea de către companie, pe toată durata sa de existenţă, a obligaţiilor de natură strategică ce îi revin potrivit legislaţiei în vigoare.
Printre acestea se numără transportul trupelor şi materialelor militare. Premierul Victor Ponta a participat la această şedinţă a CSAT, ca de altfel toţi miniştrii care sunt membri ai Consiliului, nu au existat absenţi, iar decizia a fost luată cu unanimitate.
Curăţarea de datorii a CFR Marfă
Datoriile CFR Marfă la statul român au fost şterse prin intermediul unei ordonanţe de urgenţă. În contul creanţelor, statul a primit acţiuni la CFR Marfă, prin întermediul unei majorări de capital. Statul a şters însă nu doar creanţele pe care le avea la compania de stat ci şi alte datorii, preluate de CFR Marfă de la CFR SA, în contul unor datorii mai vechi pe care CFR Marfă le avea la această companie. Per total,