Dacă în anii trecuţi, în perioade de caniculă, C.F.R. anunţa reduceri ale vitezei normale de circulaţie cu 15 - 20 de kilometri pe oră, de această dată s-a ajuns la reduceri de viteză de până la 70 de kilometri pe oră. În Timiş traseul cel mai afectat de întârzieri produse din cauza acestor reduceri de viteză este Timişoara - Bucureşti, din cauza stării proaste a infrastructurii.
Limitări de viteză record
Reducerile de viteză anunţate de C.F.R. în această săptămână, din cauza caniculei, constituie un indiciu foarte bun al efectelor stării proaste a infrastructurii feroviare pe unele trasee, precum şi al lipsei unei scheme suficiente de personal pe segmentul de întreţinere de căi ferate. Compania Naţională de Căi Ferate a anunţat au fost introduse limitări de viteză în circulaţia trenurilor pe mai multe secţii de circulaţie de pe raza tuturor celor opt regionale de cale ferată: Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi, Constanţa.
C.F.R. Infrastructură a menţionat că, pe unele tronsoane, inclusiv în vestul ţării, viteza de circulaţie a trenurilor de marfă şi de călători s-a redus cu 50 - 70 km/h faţă de viteza normală. Or, ţinând cont că, tot din cauza infrastructurii, pe unele tronsoane din Timiş rare sunt porţiunile în care se circulă cu mai mult de 100 de kilometri pe oră, şi cele mai rapide trenuri ajung să circule cu viteze de personal.
“Măsura de reducere a vitezelor de circulaţie, în anumite intervale de timp în care temperaturile depăşeşc limitele normale, este o măsură obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar şi, de asemenea, este aplicată de toate administraţiile de cale ferată. Este important de menţionat că în perioada de caniculă temperaturile înregistrate în şină depăşesc 50 de grade Celsius”,spun reprezentanţii C.F.R. Aceştia susţin că în perioadele caniculare, personalul de