In vara acestui an, Ministerul Transporturilor anunta ca Bechtel pleca de pe Autostrada Transilvania. Dupa sapte ani de 'santier', bilantul a fost ravasitor: 54 de kilometri de autostrada si cheltuieli de 1,5 miliarde de euro. La scurt timp dupa renegocirea contractului, contract care a fost atat de atent intocmit, incat nu a avut clauze de reziliere, intrebarile cu privire la modul in care vor fi construite celelalte tronsoane au inceput sa curga. Statul roman se obliga prin contract ca, daca intrerupe colaborarea cu Bechtel, sa nu mai atribuie tronsanele nici unui alt constructor timp de doi ani. Cum Bechtel a ramas cu doua tronsoane si cu promisiunea ca li se vor plati facturile restante, celelalte tronsoane au ramas libere pentru licitare.
Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a precizat insa ca, in acest moment, nu sunt bani pentru atribuirea acestor lucrari. Ieri, Mediafax arata intr-un material ca 'Autostrada Transilvania va fi finalizata cel mai devreme in 2020, dar ar putea fi terminata si in 2026, dupa 22 ani de la inceperea lucrarilor. Fisa tehnica a investitiei releva ca lucrarile vor fi finalizate cel mai devreme in 2020, dar ar putea fi incheiate si in 2026. O investitie ale carei costuri au depasit cu mult valoarea preconizata initial si care candideaza la Cartea Recordurilor, din cauza ritmului lent de executie. Proiectul a inceput in 2004, cu semnarea unui contract de 2,2 miliarde euro pentru constructia a 415 kilometri, dar portiunea realizata pana in prezent cu finantarea statului depaseste cu putin 10% din traseul total'.
La scurt timp, intr-un comunicat de presa, CNADNR a precizat: 'Prin revizuirea retelei europene de transport TEN – T, sectoare din Autostrada Transilvania au devenit eligibile pentru a fi construite din bani europeni in perioada 2014-2020. In functie de sursele de finantare atrase pentru construirea acestor sec