Rectificarea bugetară operată de Guvern în urmă cu patru zile indică nu mai puţin de trei aspecte, care dau, de altfel, măsura nepriceperii alianţei USL de a administra eficient ţara şi de a o ajuta să se dezvolte.
|n primul rând, veniturile bugetare au înregistrat, în primele şase luni, un minus de 2,2 miliarde de lei, din cauza încasărilor sub aşteptări din impozitul pe profit şi din TVA. Acest fapt înseamnă că economia nu funcţionează, că afacerile merg slab şi că marea masă a românilor - fie ea săracă, fie şomeră - se abţine să consume mai mult decât strictul necesar. Sigur, aceste nerealizări mai pot indica şi veşnic tolerata noastră evaziune fiscală, cu firme care acţionează în economia subterană sau care îşi aranjează contabilitatea „să iasă pe zero”.
Al doilea aspect care rezultă din analiza primei rectificări bugetare este lipsa investiţiilor. Atât a celor din trecut, dar mai ales a celor viitoare. Practic, Guvernul a redus cu aproximativ 1,4 miliarde de lei (318 milioane euro) sumele alocate anul acesta infrastructurii rutiere - autostrăzi şi drumuri naţionale, celei feroviare, aeroportuare, navigabile şi de metrou. |n plus, dovedind şi lipsă de respect pentru electorat, Guvernul nu a precizat nici care sunt proiectele care rămân fără banii pentru investiţii. La acest capitol, cel mai afectat minister rămâne cel al Transporturilor, de unde se taie 954 de milioane de lei, deşi derulează o serie de proiecte de amploare, printre care modernizările de căi ferate sau prima linie de metrou din cartierul bucureştean Drumul Taberei. Şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a pierdut alte 495 de milioane de lei. Nici în acest caz nu este foarte clar de unde vor fi reduse sumele. Se ştie doar că Secretariatul General al Guvernului este autorizat să facă modificări ale sumelor alocate autostrăzilor Braşov-Cluj-Borş şi Bucu