Contractul dintre statul român şi compania Bechtel pentru realizarea Autostrăzii Transilvania, a fost desecretizat de către Ministrul Marilor Proiecte, Dan Șova. Numai că respectivul contract nu se poate vedea întrucât originalul e de negăsit.
Uite contractul, nu e contractul. Autoritățile statului se joacă de-a vați-ascunselea cu contractul Bechtel. Și asta pentru că cineva nu dorește ca originalul să fie arătat românilor.
”Există copii atât în română cât şi în engleză. E vorba de o chestiune formală. Ca să poţi să aplici ştampila trebuie să ai varianta originală. Mi-e foarte greu să mă pronunţ pentru că a fost mereu in custodia Ministerului Transporturilor, nu ştiu cum au procedat. Când am zis desecretizăm, nu l-au găsit. Probabil îl vor găsi în câteva zile. Dacă nu mi-aş fi luat angajamentul că îl public pe 30 iulie aş mai fi aşteptat. Aştept câteva zile să apară şi varianta originală din 2003. Doar nu ne putem aștepta decât la surprize plăcute. Vom vedea cum în timp ministeriatului Mitrea a semnat contract pe formă fixă. Prin modificările din 2005, făcute la cererea mininistrului Transporturilor sub îndrumarea lui Traian Băsescu s-a ajuns de la 2,2 miliarde la 9,6 miliarde”, a declarat Dan Şova.
Documentele declasificate referitoare la contractul dintre statul român şi Bechtel International au fost publicate marţi pe pagina web a Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine. Însă sunt accesibile doar anexele privind acorduri de modificare a contractului și cel de reziliere. Nici urmă de contractul de bază, cadru.
Documentele desecretizate arată că, din start, Bechtel primea 70 de milioane de euro, iar un milion de euro pe lună era „cost indirect de capital”.
Contractul mai prevedea şi alte zeci de costuri detaliate, calculate la metrul cub de pământ sau la hectar care ar face p