Agentia de cercetare online Gemius a publicat raportul gemius AdMonitor care ofera date referitoare la formatele de publicitate online de top si la principalele sectoare promovate online pe pietele din Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, Romania, Serbia si Slovacia in a doua jumatate a anului 2012.
Conform raportului, sectoarele telecomunicatii, finante si comert au cea mai mare pondere din totalul reclamelor online. In 11 din cele 12 tari in care s-a efectuat monitorizarea, companiile care opereaza in aceste sectoare au avut cele mai multe reclame online.
In Romania, Lituania, Ucraina si Letonia ponderea cea mai mare a campaniilor publicitare online a fost inregistrata in sectorul comert, mai exact 19% pe pietele din Romania si Lituania si 17% pe piata din Letonia. In Lituania, un procentaj mare de reclame online a fost generat de companiile care promoveaza produse si servicii din categoria “timp liber” (19%). In Bulgaria, companiile care promoveaza produse pentru menaj, mobila sau produse decorative au inregistrat 14% din totalul campaniilor publicitare online.
Reclamele la servicii de telecom au inregistrat ponderea cea mai mare din totalul campaniilor publicitare din Slovacia, Ungaria (28% in fiecare tara) si Polonia (25%). In schimb, reclamele referitoare la servicii financiare, asigurari si brokeraj au fost majoritare in Slovenia (35%), Republica Ceha (36%) si Croatia (24%).
Fig 1. Ponderea afisarilor pe sectoare in Romania. Sursa :gemiusAdMonitor
Conform raportului, reiese faptul ca un numar mare de afisari nu inseamna intotdeauna si o rata de click mare. Citeste si:Cabral Ibacka: Multi internauti se considera "buricul online-ului" si uita ceva esential - sa comuniceTop 10 tari cu cei mai multi utilizatori de internetCati internauti romani au fost afectati de atacurile de phishing
Int