Cu afacerea CFR Marfa, presedintele l-a prins in corzi pe Ponta si e putin probabil sa-l mai slabeasca pana premierul nu va arunca prosopul, ori pana arbitrul nu va ridica mana si-l va declara castigator.
Traian Basescu a declansat atacul impotriva lui Victor Ponta din momentul intoarcerii lui Omar Hayssam in tara. La cum a decurs sinopsisul declaratiilor dupa aducerea teroristului numarul unu, e greu de spus ca actiunea a fost premeditata.
Realitatea le-a adus aminte celor doi ca au prea multe interese divergente ca sa isi mai permita mimarea unei coabitari de ochii Uniunii Europene.
Asa a explodat CFR Marfa ca problema centrala a relatiei presedinte - premier, pentru ca dupa aducerea in tara a lui Hayssam si dupa anuntul castigarii licatiei de catre Gruia Stoica, a iesit Traian Basescu in conferinta de presa de la Cotroceni sa ne dezvaluie latura diabolica a viitorului actionar majoritar de la CFR Marfa: nu are banii si s-ar putea sa mai taie si vagoanele ca sa le vanda la fier.
A fost momentul in care privatizarea CFR Marfa devenea extrem de improbabila, pentru ca dincolo de caracterul strategic al companiei, in joc era soarta a mii de angajati - un impact de proportii asupra imaginii politicianului care si-ar fi asumat privatizarea. Condamnarea ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, si plecarea acestuia din fruntea ministerului inainte de parafarea ultimelor documente ale privatizarii a detonat bomba si a accelerat inflamarea conflictului dintre palate.
Dansand pe marginea unei rupturi totale cu trimitere directa la o noua suspendare, relatia dintre Traian Basescu si Victor Ponta a ajuns in punctul de unde nu mai poate reveni niciodata la aparenta intelegere de acum doua trei luni in urma, cand presedintele facea "lobby" pentru premier si acesta il alinta pe marinar cu fel si fel de glumite. Anul 201