• Noul brand al Iasului ar putea fi reprezentat de santierele nefinalizate • Gropile, damburile si pietroaiele ar trebui incluse intr-un circuit turistic • Vizitarea lor pe traseul CUG - Copou poate depasi o ora
Traversarea orasului de la un capat la celalalt este o adevarata proba de indemanare pentru soferi. De la intrarea in Iasi, dinspre Vaslui, si pana in Copou, capcanele par a fi amplasate la tot pasul. In functie de noroc, dar mai ales de ora la care vreti sa va aventurati cu masina pe traseul CUG - Copou, trebuie sa va asteptati la o calatorie care poate dura intre 30 de minute si ceva mai mult de o ora. Pe traseu, principalele repere pot fi considerate gropile, damburile si pietroaiele. Orele de varf ale traficului, chiar si in luna august, au devenit un adevarat cosmar. Pasarela Nicolina, santierul din Fundatie, dar mai ales strada Cuza Voda sunt punctele care ar trebui evitate cu orice pret.
Spaima soferilor: pietonii kamikaze si excavatoarele
Traseul Capat CUG - Copou poate fi facut, in jurul orei 10.00, in aproximativ jumatate de ora. Dupa circa cinci ore, spre dupa-amiaza, soferii vor avea nervii intinsi la maxim pentru cel putin o ora. Din capat CUG, circulatia se desfasoara pana la Rondul Vechi pe lateralele drumului, in conditiile in care zona liniilor de tramvai este imprejmuita pentru lucrari. "Acum, cu santierele este jale, dar daca le inveti, te mai descurci. Dar mai jale e cu pietonii. Daca le scoti trotuarele si opresti circulatia pe un fir de drum, firul acela devine obligatoriu refugiu de pietoni, indiferent unde s-ar afla. Sunt multi pietoni de genul acesta. Noi le zicem kamikaze. Fug de dupa o masina pana la refugiu, fara sa se mai uite. Parcari nu-s, asa ca masinile se parcheaza pe strada. La o cursa, daca nu-ti zice omul de la obraz, cel putin in gand tot te injura, ca il plimbi prin oras si dai numai de