Călărăşeanul care vrea să călătorească cu trenul spre destinaţia dorită, este pus în dificultate, pentru că din decembrie 2011 şi până în prezent, staţia CFR Călăraşi Sud se alflă într-un program de modernizare si reabilitate.
Modernizarea gării Călăraşi ar trebui să ne bucure, dar durata lucării, care avea termen de finalizare luna Mai 2013 şi care a expirat, ne întristează. Şi asta pentru că a cumpăra un bilet, a obţine o informaţie utilă, sau a ajunge la linia de unde va pleca trenul dorit, este o adevărată aventură. Mai întâi, pentru a ajunge la casa de bilete, străbaţi un adevărat labirint, iar de acolo, spre trenul staţionat ce urmează să plece, labirintul se complică şi-ţi taie cheful de a mai călători cu trenul. Dacă e vreme rea, sau trebuie să aşteptaţi sosirea vreunui tren, beneficiezi de un "confortabil container" albastru din tablă, pe post de sală de aşteptare, cu un spaţiu de 2m x 4m si cu o mică gură de aerisire. În caz că soseşti seara cu trenul, în gară, câinii, paznici fideli ai locului, te avertizează că nu are rost să întârzii prea mult prin zonă. Şi atunci ne întrebăm, cât o sa mai dureze coşmarul si când se va termina reabilitarea. Se estimează că până la toamnă, cea mai modernă dintre staţiile CFR din inima Bărăganului îşi va primi călătorii in cu totul alte condiţii, poate cele mai bune. Să sperăm, pentru că speranţa moare ultima.
Investiţie de 26,34 milioane de lei, fără TVA
CFR a organizat, în luna martie 2011, licitaţii deschise în vederea atribuirii a patru contracte de achiziţie publică pentru lucrări de modernizare a staţiilor de cale ferată Sfântu Gheorghe, Târgu Mureş, Piteşti, Giurgiu Oraş, Slobozia Veche, Călăraşi Sud şi Botoşani, Vaslui, Piatra Neamţ, Brăila, valoarea contractelor fiind de 332 milioane lei, fără TVA. Potrivit unui comunicat al CFR, licitaţia pentru atribuirea contractului "Lucrări de moder