Un rival pentru VW Sharan şi Ford S-Max, noul van de clasă medie Citroen Grand C4 Picasso va fi mai practic decât modelul scurtat fără apelativul “Grand”, aceasta graţie creşterii numărului de scaune la şapte ce sunt dispuse pe trei planuri, o modularitate interioară de excepţie şi a unui portbagaj a cărui capacitate sporeşte de la 527 litri la 650 de litri.
În timp ce recent lansatul C4 Picasso măsoară 4,4 metri lungime şi are un ampatament de 2.740 mm, derivatul van compact Grand C4 Picasso este elongat cu 19 cm, la 4,59 metri, valoare regăsită în mare parte la nivelul distanţei între axe ce ajunge la 2.848 mm, adică un plus de 108 mm. Consola faţă a fost amputată cu 116 mm, dându-i noului Citroen Grand C4 Picasso 2014 un aspect echilibrat, sportiv şi modern. Lăţimea caroseriei este de 1,83 metri.
Mulţumită noului concept de habitaclu, accesul pasagerilor exilaţi pe ultimele două locuri decupate din portbagaj se va face extrem de facil şi comod, probele de contorsiune fiind excluse. Cele trei scaune individuale din planul al doilea pot fi ajustate longitudinal, culisează şi se pot plia în podea. Grand C4 Picasso este construit pe platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2) ce aduce avantaje în materie de consum graţie utilizării materialelor uşoare ce economisesc peste 100 kg în raport cu precedenta generaţie. Podeaua şi caroseria automobilului cântăresc doar 150 kg, datorită unei combinaţii de oţel, aluminiu şi materiale plastice.
Propulsoarele supraalimentate de 1.6 litri cu tehnologie THP vor anima şi Citroen-ul Grand C4 Picasso 2014. Aceste agregate sunt realizate în parteneriat cu BMW, puterea dezvoltată ajungând până la 156 CP şi un cuplu maxim de 240 Nm. Cei ce nu agreează tehnologia turbo la benzine se vor putea îndrepta spre versiuni diesel economice 1.6 e-HDI (92 CP şi 115 CP) cu sistem Start-Stop precum şi regenerarea bateriei pe frânări