Volumul mare de muncă, orele lucrate peste program şi stilul de viaţă adaptat unui secol al vitezei îţi provoacă, de cele mai multe ori, un blocaj mintal. Pentru a-ţi recâştiga energia şi motivaţia trebuie să faci mişcare, să-ţi faci curat pe birou şi să petreci timp cu oameni care îţi admiră performanţele profesionale, spun specialiştii.
Gretchen Rubin, autorul proiectului „Happiness“, a realizat recent o listă cu sfaturile pe care angajaţii ar trebui să le urmeze la serviciu pentru a-şi păstra energia şi zâmbetul pe buze. Iată câteva dintre ele.
Fă o mică plimbare
Orele petrecute în faţa monitorului te storc de energie şi, în unele cazuri, îţi amplifică sentimentul de anxietate şi depresie. Prin urmare, specialiştii recomandă să apelezi la exerciţiu fizic atunci când timpul îţi permite. Spre exemplu, dacă ai o întâlnire de afaceri mergi pe jos până la locul prestabilit.
Fă curat pe birou
Petreci mai mult de jumătate din timpul tău la serviciu, alături de colegi, aşadar este esenţial să îţi defăşori sarcinile într-un mediu curat, bine organizat. Specialiştii spun că la fel de important este să-ţi personalizezi biroul şi să păstrezi pe masă fotografii cu persoane dragi sau diverse obiecte cu valoare sentimentală.
Fă-ţi timp pentru o pauză de cafea
Autorul proiectului „Hapiness“ este de părere că discuţiile purtate cu persoanele recent angajate, care îţi admiră rezultatele obţinute pe plan profesional, sunt o metodă eficientă pentru a-ţi reîncărca bateriile. Lămuririle asupra unor situaţii, venite la pachet cu felicitările, te vor determina să redevii o persoană activă şi, implicit, îţi vor ridica moralul.
Trezeşte-te mai devreme
Dacă simţi că eşti prins într-un cerc vicios şi simţi că nu mai ai timp pentru propria persoană, trezeşte-te cu o oră sau două mai devreme. Vei începe ziua mai cu spor şi îţi v