Aproximativ jumătate dintre candidaţii care au susţinut examenul au obţinut o catedră în sistemul de învăţământ românesc. Problema este că numărul acestora nu este suficient pentru a suplini lipsa profesorilor titulari din sistem.
Un număr de 25.993 de posturi didactice din învăţământul preuniversitar au rămas neocupate în urma celor două etape de repartizare care au avut loc în luna august a anului 2012, anunţa la acea dată Ministerul Educaţiei.
După un an, săptămâna aceasta s-au anunţat rezultatele examenului de titularizare pentru 2013, iar bilanţul arată că o parte importantă din posturile rămase libere de anul trecut nu s-au ocupat nici acum.
Promovabilitatea – la fel ca în 2012
Astfel, potrivit Ministerului Educaţiei, peste 14.000 de candidaţi, respectiv 47,78% din cei 29.509 care au susţinut concursul, ar putea ocupa un post de titular în învăţământ, după ce au obţinut note peste 7, iar alţi 32,11% au primit note între 5 şi 7, putând ocupa un post de suplinitor. Ministerul Educaţiei Naţionale a anunţat că ponderea promovaţilor, adică a candidaţilor care au obţinut note peste 5, este de 79,89 la sută înainte de contestaţii, la proba scrisă a concursului pentru ocuparea posturilor didactice.
Interesant este, că înaintea examenelor, se estima o prezenţă mai numeroasă de peste 30.000 de candidaţi.
La concursul de titularizare au fost evaluate lucrările a 29.509 candidaţi. Dintre aceştia, 14.098 de candidaţi au obţinut note între 7 şi 10, putând astfel ocupa un post sau o catedră titularizabilă. Alţi 9.476 de candidaţi au obţinut note între 5 şi 7, aceştia neputând ocupa un post sau o catedră ca titulari, ci doar ca suplinitori.
Notă maximă au obţinut 160 de candidaţi, cei mai mulţi, respectiv 19, fiind din Bucureşti. Cel mai ridicat procent al notelor peste 7 a fost înregistrat în judeţul Cluj - 56,82,