În mod normal, asocierea unei instituţii de cultură cu un astfel de "festival" ar trebui să fie ruşinoasă. În cazul de faţă, evenimentul se pliază perfect pe profilul instituţiei conduse de Dorel Cosma şi finanţată cu zeci de miliarde anual, din bani publici.
Despre ce vorbesc bistriţenii după concertele din Heidenfeld? Despre două lucruri: solitustul de la Deepcentral a cântat beat şi foarte prost iar un mic a costat un leu. Adică exact ce face Centrul Cultural Municipal de câţiva ani încoace: spectacole foarte proaste şi chermeze.
"Aflat vizibil sub influenţa băuturilor alcoolice, Tudoruţ a zbierat, şi-a pierdut ritmul propriilor melodii, a făcut playbackşi a excelat prin prost gust, cu toate că organizatorii anunţau doar muzică live", scriu colegii de la citynews.ro, asta ca să nu mai spună lumea că avem noi ceva cu Dorel Cosma sau cu instituţia lui de cultură.
"Pentru a ajunge din Bistriţa în Viişoara, şoferii au trebuit să stea în coloană mai bine de o jumătate de oră, iar odată ajunşi acolo, cozile imense de la bonuri, băuturi şi minuturi au testat din nou nervii petrecăreţilor", mai scrie aceeaşi publicaţie.
La urma urmei, la ce se aşteptau cei care au mers în Heidenfeld la un asemenea eveniment, cu intrarea gratuită? Să ia parte la un spectacol de o înaltă ţinută, să fie lumea civilizată, să asculte muzică bună? Nu, evenimentul a fost exact după chipul şi asemănarea celor care fac concerte şi festivaluri în Bistriţa. Evenimentul a fost "o cocălăreală maximă", cu trupe de doi lei şi cu mâncare aproape gratis.
A fost ca şi spectacolele de doi lei ale lui Cosma, doar că trupele au fost comerciale şi micul la un leu a fost magnetul garantat pentru a aduce mulţimea. Încă o dovadă, dacă mai era nevoie, că Bistriţa e plină de ţărani de oraş, fomişti şi e condusă de oameni cu doctorate în kitsch.
.