În Delta Dunării, la punctul de vărsare a brațului Sulina în mare, pe un petic de pământ de numai 14 km2 la care se poate ajunge doar pe apă, se află una dintre localitățile cu imens potențial turistic din România. Cu acces turistic la Marea Neagră şi la Rezervaţia Biosferei Delta Dunării, la zeci de ani de la ultimele investiții masive, Sulina așteaptă astăzi să fie valorificată la adevărata ei valoare.
De la Tulcea pleacă zilnic, din două în două ore, câteva nave de pasageri care ajung la Sulina fie într-o oră şi jumătate, fie în 4 ore. Înconjurată de apă sub mai multe forme (mare, Dunăre, ghioluri, mlaștini) Sulina nu este legată la rețeaua națională de drumuri şi singura modalitate de contact cu exteriorul este Dunărea. Navele de pasageri care ajung aici sunt deținute de firme particulare, iar mare parte dintre ele datează din perioada comunismului, „făcute de ruşi”, după cum le descrie un localnic. Navele de mare capacitate (în jur de 300 de locuri) ajung în 3 ore şi jumătate – 4 la Sulina şi le oferă turiștilor posibilitatea să admire peisajul Deltei care însoțește brațul Sulina. Cele care ajung într-o oră şi jumătate au o capacitate de câteva zeci de locuri, circulă cu cel mult 70 de km pe oră şi ţin călătorii ţintuiţi pe scaune. Un bilet la „pasageră” (nava mare) costă 35 de lei de persoană (numai dus), iar unul la „rapidă” 50 de lei.
Pavele puse de Udrea şi câteva terase
Odată ce ai păşit pe cheul de acostare ai de făcut doi paşi şi eşti în Sulina. Aici toate drumurile principale şi trotuare sunt acoperite cu pavele, „puse de Udrea”, pe vremea când era ministru, explică un taximetrist. Deşi nu este foarte întinsă localitatea beneficiază de transport în comun cu microbuzul, câteva taxiuri şi trăsuri trase de cai. Oraşul este amplasat, în mare parte, pe malul drept al Dunării şi este alcătuit din 6 străzi paralele cu Dunărea şi 13 perpendic