Gara de Nord ar urma să intre într-un proces dorit de ani de zile, întârziat din indolenţa autorităţilor şi mai puţin agreat de taximetrişti: sistemul de ”agăţat” clienţii ce ies din gară se va transforma într-un sistem integrat, similar celui de la Aeroportul Otopeni. În timp ce reprezentanţii CFR susţin că măsura va face ordine, taximetriştii cred că problemele reale sunt altele.
Compania Naţională de Căi Ferate a anunţat, printr-un comunicat de presă enus miercuri, că va organiza o licitaţie publică cu strigare pe 26 august pentru închirierea unei locaţii în suprafaţă de 300 metri pătraţi, situată la intrarea în staţia CF Bucureşti Nord grupa A – zona coloane. Destinaţia spaţiului: parcare de taxi - activitate de îmbarcare / debarcare a călătorilor în taxiuri, preţ minim de pornire fiind stabilit la 5,00 Lei/mp/lună + TVA.
Măsura va face ordine în sistemul prin care călătorii ce sosesc în Bucureşti cu trenul, la Gara de Nord, apelează la un taxi pentru a ajunge acasă.
Potrivit reprezentanţilor CFR, noul sistem va fi similar celui de la Aeroportul Otopeni, prin care toate maşinile stau într-o parcare, iar clienţii au la dispoyiţie un ecran de unde comandă taxiul. Prin această măsură, ar trebui să există o evidenţă clară a comenzilor, şansele ca taximetrişti piraţi să acosteze călătorii devenind minime.
Chiar dacă măsura ar trebui să fie una bună, având în vedere că bucureşteanul şi toţi românii deoptrivă cunosc vechea problemă de la Gara de Nord, taximetriştii sunt de părere că problemele reale rămân aceleaşi şi că nimănui nu-i pasă să le rezorve din cauza unei corupţii împăienjenite în toate structurile din Statului.
Mai exact, este în vorba de problema licenţelor de taximetrist înscrise pe Bucureşti şi cele pe judeţul Ilfov.
"În Bucureşti există 10.500 de licenţe, dar există alte 8.000 în Ilfov, care practic tot în Bucureşti fu