Cunoscutul producator de masini din AvtoVAZ, din Rusia, spera sa cucereasca piata auto din Europa cu o masina ieftina, Lada Granta. Producatorul a exportat deja primele masini in Republica Ceha si Germania.
In Rusia, Lada Granta costa sub 10.000 de dolari, insa aceasta suma ar putea fi prea mare pentru segmentul de public pe care il tintesc rusii in Europa, scrie Russia Today. Producatorul acestei masini ar putea exporta anual in Europa un numar de 5.000 de masini.
O piata low-cost in scadere
Principalii competitori ai acestei masini rusesti in Europa sunt modelele Dacia Logan si Skoda Fabia, cu un pret in jur de 13.000 de euro.
Aceasta miscare a rusilor este vazuta mai degraba ca o masura politica decat economica. Rusii vin pe o piata in scadere, in care masinile low-cost mentionate au acaparat deja piata.
Din cauza recesiunii, piata auto europeana a scazut doi ani la rand, cererea ajungand la putin peste un milion de masini, in luna iunie. Fata de aceeasi luna a anului trecut, scaderea este de 5,6%.
In comparatie, vanzarile companiei AvtoVAZ in Rusia au scazut cu 9% in primele sapte luni ale acestui an fata de aceeasi perioada a anului trecut. Compania vrea sa isi revitalizeze productia in 2016 cu noi modele facute in colaborare cu Renault-Nissan.
Rusii au facut un prim pas in 2011, atunci cand l-au angajat pe Steve Mattin, fost om de baza la Volvo, pentru a transforma masina LADA si a o face mai atractiva.
Cunoscutul producator de masini din AvtoVAZ, din Rusia, spera sa cucereasca piata auto din Europa cu o masina ieftina, Lada Granta. Producatorul a exportat deja primele masini in Republica Ceha si Germania.
In Rusia, Lada Granta costa sub 10.000 de dolari, insa aceasta suma ar putea fi prea mare pentru segmentul de public pe care il tintesc rusii in E