Gruia Stoica, proprietarul GFR, anunta ca va participa si la privatizarea transportului feroviar de marfa din Grecia, desi nu a scos inca banii pentru CFR Marfa din Romania. Stoica sustine ca incercarea sa de a se extinde in Grecia ar fi un semn de soliditate si bonitate, dar analistii economici il contrazic.
Astfel, Gruia Stoica anunta ca dupa ce a participat la privatizarea transportului feroviar din Bulgaria, Croatia si Romania, acum isi incearca sansele si in Grecia. Si asta in plin scandal politic declansat dupa ce premierul Ponta a refuzat sa semneze contractul de privatizare a CFR Marfa in calitate de ministru interimar al Transporturilor, dar si sa publice in Monitorul Oficial Hotararea de Guvern aferenta.
"Invitatia pe care am primit-o sa participam la privatizarea Train OSE sper ca mai lamureste o data soliditatea si bonitatea noastra ca agent economic", se arata intr-un comunicat remis presei de Gruia Stoica.
GFR, invitat si la privatizarea transportatorului feroviar de marfa din Grecia
Analistii economici contactati de Ziare.com il contrazic.
Valentin Ionescu: Statul sa spuna daca GFR are banii. Extinderea e doar o intentie
"Bonitatea trebuia verificata de catre autoritatea publica implicata si atunci nu mai exista nicio discutie pe aceasta tema. Bonitatea financiara se verifica la momentul la care se face selectia investitorilor. De unde sa stim daca s-a facut? Ne luam dupa declaratiile lui Gruia Stoica? El se poate duce sa participe la licitatii si in Honolulu, nu asta e important", ne-a declarat Valentin Ionescu, fost ministru al Privatizarii, in prezent consultant financiar.
Valentin Ionescu reaminteste ca in acest moment nu avem nicio informatie certa cu privire la bonitatea financiara a castigatorului pachetului majoritar de actiuni la CFR Marfa.
"Iar vina