Hyundai a lansat primele detalii şi imagini oficiale cu noua generaţie a citadinei i10, care vine o serie de noutăţi. Planurile coreenilor pentru noua generaţie sunt mari şi includ devansarea lui Volkswagen Up! la mai multe capitole. Aşadar vorbim despre o revoluţie coreeană?
În primul rând noul Hyundai i10 are paşaport european, el fiind gândit în special pentru publicul din Europa şi fiind conceput chiar în centrul coreenilor din Russelheim, Germania. În al doilea rând ceea ce trebuie menţionat este faptul că noua generaţie a crescut considerabil în proporţii, în special în lungime, astfel că publicul ar putea fi puţin dezorientat de dimensiunile apropiate de cele ale lui i20. De fapt de aici va porni atacul lui i10 asupra lui Up! şi a modelelor surori, precum Skoda Citigo sau Seat Mii.
Hyundai i10 promite o lungime cu 8 cm mai mare decât la generaţia precedentă, o lăţime crescută cu 6,5 cm, în timp ce înălţimea va scădea cu 5 cm, ceea ce va duce la un spaţiu interior crescut dar şi la o aerodinamică mai bună. Portbagajul va ajunge şi el la 252 litri, cu 10% mai mult faţă de generaţia precedentă.
La dimensiunile generoase, care apropie modelul de clasa mică, se adaugă alte dotări noi, precum volanul încălzit şi îmbrăcat în piele, airbag de tip cortină, dotare standard, climatizare cu reglare automată. Lista cu opţiuni va creşte semnificativ, în timp ce versiunea standard beneficiază şi ea de mai multe îmbunătăţiri.
La nivelul tehnic se vor regăsi aceleaşi motoare în trei cilindri, de 1 litru, respectiv 1,2, care au trecut printr-un proces de updatare, astfel că motoarele vor avea mai multă putere şi vor consuma mai puţin decât înainte. Pentru mai mult confort şi manevrabilitate ridicată au fost revizuite şi suspensiile, astfel că acum senzaţia la volanul maşinii ar trebui să fie mult ai apropiată de cea oferită de o maşină din clasa mică, p