Consumatorii olteni nemulţumiţi de produsele sau serviciile achiziţionate pot reclama calitatea acestora la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Olt. Plângerile se pot aduce personal la sediul instituţiei, se pot trimite prin poştă sau prin e-mail şi nu trebuie să fie anonime.
De la începutul anului, CJPC Olt a primit sute de reclamaţii. Cele mai multe dintre sesizări au vizat nereguli din domeniul prestărilor de servicii şi din domeniul produselor nealimentare, iar jumătate dintre acestea s-au dovedit a fi întemeiate.
„Consumatorul este orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale. Reclamaţiile şi sesizările adresate CJPC Olt nu pot fi depuse de către consumatori persoane juridice. Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează”, informează conducerea instituţiei.
Cum se depune o reclamaţie?
În cazul în care consumatorii nu ajung la o înţelegere cu vânzătorul, se pot adresa CJPC Olt pentru a reclama neregulile constatate.
Conform prevederilor legale, reclamaţiile şi sesizările se fac în format scris sau în format electronic şi se transmit prin poştă clasică, la adresa strada Sevastopol, numărul 2 sau electronică, la adresa de e-mail reclamatii.olt@opc.ro sau se aduc personal.
Reclamaţia se rezolvă în termen de 30 de zile, cu condiţia ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii, respectiv factură fiscală, bon fiscal sau chitanţă, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz.