Expertiza cenuşii ridicate la percheziţiile din dosarul furtului de tablouri de la Rotterdam nu a putut releva dacă au fost arse şapte lucrări, a declarat, joi, directorul Muzeului Naţional de Istorie a României (MNIR), Ernest Oberländer-Târnoveanu.
Ernest Oberländer-Târnoveanu a precizat că, în urma analizei cenuşii, s-a stabilit că au fost arse minimum trei şi maximum patru lucrări, realizate în tehnica ulei pe pânză.
Potrivit acestuia, dintre cele şapte tablori furate, cele realizate în tehnica ulei pe pânză sunt "La Liseuse en Blanc et Jaune" de Henri Matisse, "Femme devant une fenêtre ouverte, dite la fiancée" de Paul Gauguin, "Woman with Eyes Closed" de Lucian Freud şi "Autoportrait" de Meyer de Haan.
"Lucrările furate de la Muzeul Kunsthal din Rotterdam sunt realizate pe hârtie, fie pastel pe hârtie, fie grafică pe hârtie realizată cu tuş. Deci chiar în cazul în care aceste piese ar fi ars, ele nu lasă urme care să poată fi măsurate prin tehnica pe care o folosim noi şi sigur la perioada la care a fost recoltată proba, la câteva zile, săptămâni, după presupusa ardere. Deci vorbim întodeauna despre presupusa ardere. Ceea ce am pus în evidenţă în cenuşa pusă la dispoziţie de DIICOT sunt resturi care aparţin de tablouri realizate în tehnica ulei pe pânză, deci care au avut şasiuri şi pânză cu strat de preparaţie", a precizat Ernest Oberländer-Târnoveanu, într-o conferinţă de presă în care a prezentat rezultatul expertizei făcute de specialiştii MNRI în cazul probelor ridicate de procurori din casa Olgăi Dogaru, la 1 martie.
Directorul MNRI a adăugat că materialele supuse expertizei au fost recoltate în 1 martie, fiind obţinute după demontarea sobei din locuinţa aflată în localitatea Carcaliu.
Reprezentanţii MNRI au mai menţionat că nu pot preciza cu exactitate dacă tablourile furate de la Muzeul din Rotterdam sunt cele arse şi c