Concertul Roger Waters, organizat pe 28 august în Piaţa Constituţiei din Bucureşti, va fi cel mai scump eveniment de acest tip organizat vreodată în România, potrivit CEO-ului Emagic, Laura Coroianu.
Laura Coroianu conduce Emagic, organizatorul concertului, dar şi al altor evenimente de acest tip. Ea a vorbit într-un interviu în "Capital" despre concertul "The Wall" al lui Roger Waters. Acesta va deveni cel mai scump concert organizat vreodată în România, datorită complexităţii sale, urmat de Madonna şi Lady Gaga.
Potrivit Laurei Coroianu, cel mai mare eveniment de anul acesta a fost B'estfest, cu 64.000 de spectatori în timpul celor trei zile de festival organizat în Bucureşti-Tunari. De asemenea, la concertul Nas au existat 28.000 de fani. La Roger Waters vor veni aproximativ 50.000 de spectatori, premierele având cea mai mare căutare.
"Artiştii care vin pentru prima dată vând mai bine decât cei aflaţi la o a doua vizită, deşi există şi excepţii, cum ar fi Depeche Mode", a declarat Coroianu.
Laura Coroianu spune că încasările cele mai mari vin din concertele rock, deoarece "fanii rock-ului sunt mult mai fideli idolilor lor, mult mai dedicaţi, de aceea concertele rock sunt de regulă şi cele mai numeroase". De exemplu, Depeche Mode a strâns 45.000 de fani pe Arena Naţională.
În acelaşi timp, consideră CEO-ul Emagic, publicul a devenit selectiv în România şi nu se mai duce la un artist care a mai venit în ţară. "Din mai multe motive: puterea de cumpărare a biletelor, mult mai scăzută faţă de ce se întâmplă în Occident, dar şi ideea de muzică live în general. Afară concertele sunt deja un stil de viaţă. Un alt exemplu este felul în care cei din afară se raportează la un festival: sunt zeci de mii de oameni care aleg să cumpere abonamente chiar înainte de a afla line-up-ul unui eveniment şi asta doar pentru experienţă. Nu contează cine e pe