Maşina de oraş cu trei locuri şi cu volan pe mijloc, proiectată de designerul auto Gordon Murray, ar putea ajunge în producţie în 2016. Informaţiile din presă că proiectul ar fi fost vândut deja de către Murray către au producător au fost confirmate de designerul britanic, potrivit Autocar.
"Conceptele T25 şi T27 au fost vândute către o companie iar cu puţin noroc o mulţime de şoferi ar trebui ca începând cu 2016 să poată experimenta condusul din poziţie centrală", a scris Murray pe blogul său oficial.
Cele două modele sunt propulsate de un motor montat în partea din spate, pentru T25 propulsia fiind convenţională, iar pentru T27 electrică. T25 are sub capotă un motor modificat, împrumutat de la Smart, în trei cilindri, de 660 cc, pe benzină, care poate dezvolta până la 51 CP. T25 cântăreşte doar 575 kg, mai puţin decât Smar Fortwo (750 kg). Modelul are o lungime 2,4 m, o lăţime 1,3 m şi o înălţime de 1,4 metri.
Cu toate că dimensiunile maşinii sunt mici, spaţiul interior pentru bagaje este unul mulţumitor, de 720 litri, cu scaunele din spate rabatate, respectiv de 160 litri când scaunele sunt în poziţie normală. Accesul în maşină rămâne unul dintre aspectele care vor avea nevoie de timp pentru a convinge publicul. Citadina nu are nicio portieră, accesul fiind făcut prin rabatarea părţii din faţă a automobilului, o viziune practică, la prima vedere, dar şi destul de futuristă.
Revoluţionar, spune Murray, că este mai ales procesul de fabricaţie, denumit iStream, prin care se urmăreşte reducerea costurilor şi producerea modelului într-un număr de unităţi cât mai mare. Designerul mai spune că modelul, deşi gândit ca un low-cost, înglobează tehnologie din Formula 1 (probabil poziţia centrală de condus) şi beneficiază de un nivel de siguranţă foarte ridicat.
Modelul, în cele două versiuni de motorizare, T25 şi T27, a fost conceput prin