Şi Dacia va lua parte la feeria celei de-a 65-a ediţii a salonului IAA Frankfurt International Motor Show 2013 prin lansarea facelift-ului SUV-ului argeşean Duster la jumătatea duratei sale de viaţă.
Dusterul autohton pare a fi lovitura decisivă pe care Dacia a aplicat-o pieţei auto. Are dimensiuni generoase (4,31 metri lungine, 1,82 metri lăţime, 1,69 metri înălţime şi un portbagaj de 475 de litri cu scaunele sus sau 1.636 litri cu scaunele rabatate) şi abilităţi de maşini care sunt cam cu 30% mai scumpe, iar cele mai apropiate modele rivale ca preţ cu tracţiune integrală oferă un spaţiu în habitaclu mult mai restrâns. Duster Facelift beneficiază, ca şi înainte, de puntea spate şi sistemul 4x4 de la Nissan Qashqai.
Vedeta vânzărilor Dacia la export în primul semestru după Sandero va primi noi faruri cu geam clar şi o grilă în stilul Sandero 2 Stepway şi Logan 2 dar şi update-uri la motoare şi echipamente, iar sistemul ESP va deveni standard pe noul Duster.
Downsizing-ul motoarelor va fi valabil şi pentru Duster facelift, astfel că după reţeta EcoBoost-ului de 1.0 litru adoptat de Ford pe crossoverul Ecosport, tot-terenul românesc va primi unitatea supraalimentată în trei cilindri de 0.9 TCe cu 90 CP şi 135 Nm.
De asemenea, noul Duster va renunţa la serviciile vechiului propulsor aspirat de 1.6 litri şi 16 Valve în favoarea unei mult mai economice unităţi pe benzină de 1.2 TCe supraalimentată prin turbo. Motorul ce animă inclusiv Dokker şi Lodgy dispune de 115 CP şi un cuplu maxim de 190 Nm. Montat pe Dokker, vivacele propulsor reuşeşte un sprint 0-100 km/h în 10,4 sec şi o viteză maximă de 175 km/h. Consumul acestui performant motor TCe este de 6 litri de benzină la sută.
Gama diesel la Duster Facelift 2013 este reprezentată printr-un motor 1.5 dCi declinat în două trepte de putere. Cel de 90 cai putere obţinuţi la 4.000 rpm dezvoltă 220 Nm