Mercedes a lansat primele imagini oficiale cu noul SUV de clasa compactă, GLA, care pare să păstreze în detaliu aspectul conceptului omonim, prezentat în cadrul Salonului de la Shaghai. Un SUV life-style, GLA va intra în competiţie direct cu modele ca Audi Q3 sau viitorul BMW X4, respectiv Range Rover Evoque.
Clienţii SUV-urilor cu pretenţii, life-style, vor avea de ales dintr-o gamă tot mai mare, care de această dată şi-a mai adăugat un nume. Mercedes GLA este cel mai mic SUV de la Mercedes, însă mulţi îl consideră doar un crossover pentru modelul Clasa A. Ce e drept, GLA a fost construit pe platforma compactei germane, de multă vreme vorbindu-se despre lansarea unei versiuni mai robuste, cu trăsături de off-roader pentru Clasa A. Asemănări vizibile între cele două modele pot fi văzute atât la nivelul aspectului exterior, cât şi la interior, acolo unde mare parte este identică.
În ciuda dimensiunilor reduse, L x l x h (4,417 m x 1,804 m x 1,494 m), modelul oferă o capacitate maximă de încărcare de 421 litri. Însă modelul impresionează mai ales prin forma sa aerodinamică. Cu un coeficient de 0,29 GLA este cel mai aerodinamic SUV din clasă. Forma acoperişului curbată, terminată cu un spoiler care pare mai de grabă o continuare decât o întrerupere a acestuia, sau părţile profilate de sub maşină sunt menite să îmbunătăţească rezistenţa la fluxul de aer. Maşina beneficiază şi de o serie de caracteristici care redus zgomotul scos la înaintarea, mai ales cu viteze ridicate.
Iniţial GLA va dispune de patru versiuni de motorizare, potrivit The Telegraph, toate în patru cilindril. GLA 200 va fi propulsată de un motor de 1,6 litri şi 156 CP, GLA 250, de un motor de 2 litri şi circa 210 CP. În timp ce acestea vor fi versiune pe benzină, vor exista şi două variante pe motorină, şi anume GLA 200 CDI, cu motor de 136 CP şi GLA 220 CDI, cu motor de 170 CP, ambel