Rivalitatea din sectorul auto, alimentată şi de criza economică, este una la cote maxime nu doar între producătorii de maşini, ci şi între cei de componente. Vedeţi într-un top al publicaţiei Automotive News Europe care sunt primii 30 producători auto de componente din Europa, dar mai ales care dintre ei a reuşit să aibă creştere într-un 2012 în care majoritatea au încheiat anul pe minus.
Vezi TOP 30 producători componente auto în imaginile de mai sus. Topul este realizat în funcţie de vânzările companiilor în Europa. Spre exemplu Denso (Japonia) este numărul 2 mondial, însă în Europa ocupa doar locul 16.
La vârful clasamentului s-a redus distanţa dintre liderul european şi mondial, Robert Bosch şi al doilea clasat din Europa, Continental, cel mai mare producător de componente auto în România, cunoscut mai ales pentru cauciucurile pe care le produce.
Bosch a înregistrat o scădere a vânzărilor în Europa la 19,129 miliarde dolari (14,44 mld euro), anul trecut, de la 21,467 mld dolari (16,21 mld euro) în 2011. În schimb Continentala înregistrat în Europa o creştere, în 2012, până la 16,4 mld dolari (12,4 mld euro), cu aproape 530 milioane dolari (400 mil euro) mai mult decât în 2011. Astfel diferenţa dintre Bosch şi Continental s-a redus, cel puţin în Europa, la jumătate.
România joacă un rol extrem de important pentru producătorul de pe locul 25, Draexlmaier, care are în ţara noastră aproape 13.000 angajaţi, cei mai mulţi dintr-o ţară a grupului. Draexlmaier a urcat în 2012 cinci locuri în top, ajungând la vânzări în Europa de 2,54 mld dolari (1,9 mld euro), cu circa 200 milioane dolari mai mult decât în 2011.
Alţi producători de componente, cu afaceri mari în România, precum Delphi, Schaeffler sau suedezii de la Autoliv ocupă locurile 9, 19, respectiv 23.
An de cumpănă - 2012
Anul 2012 a adus scăderi ale vânzărilor totale, în Eu