Producătorul auto Mini, care face parte din grurpul BMW, vrea să lanseze un model care să înlocuiască actualele versiuni coupe şi roadster, iar cel mai dorit înlocuitor ar fi o maşină sport, rivală pentru Mazda MX-5, conform Auto Express. Decizia vine în contextul în care Mini, în cele două versiuni de caroserie a înregistrat vânzări cu mult sub aşteptări.
Sportiva, care va fi cunoscută, cel mai probabil, sub nume de cod F58 (pentru versiunea cu hard-top) şi F59 (soft-top, acoperiş din material textil) va veni cu o serie de schimbări radicale, de care nu a beneficiat niciun model din întreaga flotă până acum. În timp ce la nivelul caroseriei va fi acoperită cu o serie de panouri diferite de cele ale modelelor deja existente, va prelua totuşi trăsăturile imaginii de marcă, precum farurile rotunde cu inele LED, stopurile masive şi aspectul robust al părţilor laterale.
Tehnic modelul va fi destul de similar cu hatchback-ul mărcii, urmând a fi construit pe aceeaşi platformă UKL1, destinată vehiculelor cu tracţiune pe faţă. Motoarele vor fi cele noi de provenienţă BMW, precum benzinarul în trei cilindri de 1,5 litri sau mult mai puternicele turbo de 2 litri, cele din urmă disponibile cel mai probabil pe versiunile mai scumpe, precum Cooper S sau JCW.
“Dacă tot nu vom reuşi să vindem un model care să depăşeacă 15.000 unităţi pe an, măcar să facem o maşină care atunci când va ajunge pe şosele să fie complet diferită, dar, desigur, identificată cu imaginea Mini", a declarat o sursă internă pentru publicaţia britanică.
Totuşi viitorul model sport va mai avea de aşteptat 1-2 ani având în vedere că Mini are deja în plan alte modele de bază care vor trebui schimbate. Până în 2015 vor fi lansate un hatchback în cinci uşi, viitorul Mini Clubman tot cu cinci uşi, versiunea decapotabilă, cu patru locuri, şi abia apoi, spre sfârşitul lui 2015, înc