Wiesmann este unul dintre cei mai cunoscuţi producători auto germani de maşini exotice. Cu toate acestea, deşi aflat la adăpostul unei industrii auto germane care părea intangibilă, Wiesmann a avut în ultimii ani o criză continuă, care a culminat cu retragerea fondatorilor în 2012, urmată acum de solicitarea de a intra sub protecţia legii falimentului, conform bloomberg.
Soarta Wiesmann este în acest moment una incertă, ea urmând să fie lăsată în mâinile curţii de apel din Münster, Germania, acolo unde a fost înregistrată cererea companiei de a intra sub protecţia legii falimentului. Deocamdată Rolf Haferkamp va rămâne în continuare CEO, urmând să se ocupe de restructurarea Wiesmann, cel mai probabil alături de administratorul desemnat de legislatorul german.
Nu se ştie ce direcţie va lua compania de acum înainte, în cazul în care nu va desfiinţată o dată cu achitarea datoriilor, însă un lucru este cert, semne care prevesteau un viitor subru pentru Wiesmann au apărut de mai multe vreme.
Producătorul german, cu toate că a uimit mereu cu roadsterele sau coupeurile sale, nu a excelat la capitolul reînoire a flotei. Wiesmann este cunoscut în special pentru lansarea celor două modele ale sale GT şi MF, respectiv diferitele versiuni ale acestora. De-a lungul timpului Wiesmann începuse să contureze o tradiţie în folosirea motoarelor BMW pe modelele sale.
În situaţia în care se află compania, fondată în 1985, există de regulă două proceduri, fie se încearcă recuperarea datoriilor prin valorificarea bunurilor companiei, eventual se încearcă vânzarea ei, fie este desfiinţată şi vândută bucată cu bucată către diverşi agenţi economici.
Wiesmann este un producător de nişă, vânzând până acum doar 1600 unităţi în scurta sa istorie, cu o cadenţă de circa 200 de maşini anual. Compania mai are în prezent 110 angajaţi, iar însă condiţiile economice de l