Noul lungmetraj al lui Corneliu Porumboiu, “Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism”, inclus în competiţia Festivalului de la Locarno, a fost descris de publicaţia Variety drept “cel mai celebral film” al autorului, dar atât de intelectualizat încât este sufocat.
“Există foarte mult dialog în pelicula lui Corneliu Porumboiu, dar, asemenea titlului însuşi, cuvintele nu înlocuiesc filmul”, scrie, citat de Mediafax, unul dintre criticii din industrie pasionaţi de filmul românesc, Jay Weissberg. El este de părere că acesta este “cel mai cerebral film al lui Porumboiu, care diseacă raportul dintre regizor şi arta sa la fel de mult pe cât face o radiografie a relaţiei dintre regizor şi actriţa sa”. Totuşi, mai spune acesta, Corneliu Porumboiu intelectualizează fiecare bucăţică atât de mult, “încât filmul nu are loc să respire şi forţează publicul să pună osul la muncă, să ajungă la umorul jucăuş strecurat în poveste”. Weissberg apreciază că titlul are şanse mici să îi atragă pe alţi oameni decât pe marii pasionaţi de cinema de artă. “Având în vedere faptul că este vorba despre procesul de creare a unui film, Porumboiu se inspiră parţial din filmele lui Hong Sang-soo, deşi nici filmul lui Fassbinder «Beware of the Holy Whore» nu este străin de subiect, aşa că cinefilii hardcore sunt cu siguranţă publicul-ţintă”, mai scrie Weissberg, care apreciază că pilonul filmului este arhitectura sa lucrată la minut.
Variety remarcă jocul rece al lui Bogdan Dumitrache, de parcă personajul său ar fi fost “dezbrăcat de trup şi spirit”, fapt care face vizionarea mai grea. În concluzie, scrie Variety, filmul lui Porumboiu este “ermetic prin excelenţă, cu orice element disturbator eliminat”.
Filmul lui Corneliu Porumboiu, cu titlul întreg Când se lasă seara peste Bucureşti sau metabolism, îi prezintă în distribuţie pe Bogdan Dumitr