Volkswagen va opri, anul acesta, producţia lui Kombi de la uzina din Brazilia, acolo unde celebrul minivan este produs din 1957. Modelul, care se confundă cu istoria Volkswagen, va fi tras pe linie moartă cu o ultimă ediţie specială, care va marca evenimentul, potrivit The Telegraph.
Volkswagen Kombi va ieşi din istorie cu o ediţie specială, limitată la doar 600 unităţi, cu un preţ pe măsura importanţei sale, de circa 80.000 reali brazilieni (circa 27.300 euro, la cursul zilei). Fiecare din cele 600 Kombi va fi livrat cu un certificat special care va autentifica valoarea maşinii.
Modelul în ediţie limitată va avea însemne care vor aminti de istoria bogată a autovehicului, cum ar fi "56 anos - Kombi Last Edition". Atât la exterior, cât şi la interior vor predomina două nuanţe, albastru deschis (Atlanta Blue) şi alb. Printre dotări se vor număra şi un MP3 player cu LED şi porturi USB. Tot la interior bordul a căpătat un aspect retro, în ton cu exteriorul, cu vitezometrul montat în partea centrală, respectiv indicatorul combustibilului în dreapta, conform tradiţiei.
Motorul lui Kombi Last Edition are 1,4 litri şi dezvoltă 78 CP, în versiunea cu benzină, respectiv 80 CP, în cazul celei care funcţionează cu etanol.
Volkswagen Kombi, cel mai longeviv automobil din istorie
Kombi a fost unul dintre primii membri ai familiei Transporter şi totodată al doilea model lansat pe piaţă de producătorul german, în 1950, la doisprezece ani după ce primul Volkswagen, un Beetle, ieşea de pe liniile de producţie. Volkswagen spune că astfel Transporter, devenit celebru printre altele şi datorită curentului hippie, este cel mai longeviv autovehicul din istorie.
Iniţial Kombi şi Beetle au împărţit acelaşi motor răcit cu aer, după care, în anii 80' a fost introdus motorul răcit cu apă. Kombi a fost un succes, asemenea lui Beettle, fiind produs de-a lungul