Instituţiile financiare nebancare (IFN) din asociaţia A.L.B. România au acordat în primul semestru credite de consum de 195 de milioane de euro, în scădere cu 13,6%, din care 172 de milioane de euro pentru consumul personal, potrivit datelor asociaţiei, care cumulează 84% din piaţa de profil a IFN-urilor.
În primele şase luni ale anului trecut, creditele de consum acordate de IFN-uri se situau la 225,8 milioane de euro.
Creditele industriale au cumulat 18 milioane de euro şi creditele auto - cinci milioane de euro, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Societăţilor Financiare - A.L.B. România.
Nevoile personale, cele mai mari
Pe segmentul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au o pondere de 53%, împrumuturile de tip nevoi personale deţin o cotă de 38%, iar creditele la POS - 9%.
Din totalul creditelor auto, 77% au fost destinate achiziţiei de vehicule noi, restul revenind maşinilor rulate.
Finanţările mici, preferatele românilor
Cele mai multe împrumuturi au avut o valoare de până la 1.000 de euro (49%) şi între 1.000 şi 5.000 de euro (34%), la polul opus situându-se finanţările de peste 10.000 de euro (8%).
"În ceea ce priveşte creditele acordate pe categorii de vârstă, 29% au fost acordate persoanelor care au peste 55 de ani, 27% persoanelor cu vârste cuprinse între 35 şi 45 de ani, 20% persoanelor cu vârste cuprinse între 45 şi 55 de ani, 19% persoanelor cu vârste cuprinse între 25 şi 35 de ani şi doar 5% persoanelor sub 25 de ani", se arată în comunicat.
Puţin peste jumătate dintre clienţi sunt bărbaţi, iar 66% din totalul împrumutaţilor se declară necăsătoriţi.
Persoanele cu studii medii accesează cel mai mult finanţări (52%), urmate de cele cu studii superioare (34%) şi cu studii elementare (14%).