Toyota vrea să lanseze un lanţ de magazine de lux sub marca Lexus, pentru a-şi promova mai mult brandul auto din potofoliu. Primul magazin "Intersect by Lexus" urmează să fie inaugurat pe 30 august în Tokyo, potrivit Bloomberg.
Toyota încearcă să-şi promoveze mai mult brandul Lexus în rândul adepţilor luxului, acţiunea făcând parte dintr-un plan mai larg prin japonezii vor să aducă Lexus pe podiumul clasamentului ocupat de producătorii premium. Magazinele Lexus vor comercializa produse de lux, începând de la căni cu praf de rocă vulcanică până la genţi de piele. Toyota nu a precizat dacă produsele vor fi comercializate tot sub marca Lexus sau dacă vor avea în vitrină şi mărci de lux consacrate.
Primul magazin, deschis în Capitala Japoniei, va fi urmat de altele, inaugurate în mari centre comerciale precum New York sau Dubai.
Cafenele deschise în lupta cu Mercedes şi BMW
Takaki Nakanishi, fondatorul Nakanishi Research Institute, spune că nu este suficient faptul că Toyota vrea să deschidă nişte "cafenele", referindu-se la magazinele de lux marca Lexus, în lupta cu Mercedes sau BMW. Totuşi cercetătorul nipon crede că e mai bine decât nimic.
Toyota pariază masiv pe piaţa din SUA în ceea ce priveşte vânzările mărcii Lexus, însă situaţia nu este prea bună pentru asiatici nici aici. Deşi Lexus a avut o creştere de 12% anul acesta, mai mare decât a Mercedes sau BMW, marca japoneză se află în continuare în spatele celor doi producători premium germani. În plus din spate se apropie puternic producătorul american Cadillac, care a avut o creştere de nu mai puţin de 30% în primele şapte luni ale anului.
Vânzările Lexus din Japonia au însumat anul acesta doar 27.074 unităţi, fiind depăşit de Mercedes, care are vânzări de 27.828 unităţi.
Magazinul Lexus din Tokyo va fi deschis într-un cartier cu multe magazine de lux, printre care Prada sau