10 întrebări şi răspunsuri despre NOILE EXAMENE pe care Ministerul Educaţiei le introduce începând din anul şcolar 2013/2014 Evaluările după model internaţional, cu testări obligatorii ale elevilor de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, intră în şcoala românească începând cu anul şcolar 2013/2014. Anunţul a fost făcut, marţi, de către ministrul Educaţiei, Remus Pricopie.
În mod normal, aceste evaluări din doi în doi ani trebuiau să intre în vigoare începând cu anul 2011/2012, aşa cum prevede Legea Educaţiei Naţionale. Oficialii de la Educaţie au ales, însă, să organizeze evaluări pilot în ultimii doi ani.
Testări pilot în ultimii doi ani
Anul acesta, evalările pilot au avut loc în luna mai, în 86 de şcoli pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a şi 86 de şcoli pentru clasa a VI-a. Elevii care au participat la aceste testări nu au primit note, rezultatele trecându-se într-un „portofoliu” al elevului în care este trecută situaţia şcolară.
Rezultatele de la aceste evaluări pilot nu au fost încă făcute publice, oficialii de la Ministerul Educaţiei explicând că se vor anunţa în luna septembrie.
Pentru examenele care se vor da obligatoriu în anul şcolar următor nu s-au publicat încă metodologiile de organizare, dar învăţătorii şi profesorii afirmă că ştiu la ce să se aştepte. Anul acesta, evaluarea a avut loc în sala de clasă în care au învăţat elevii.
La clasa a II-a, elevii au primit exerciţii simple care le evaluau cunoştinţele de citire şi scriere, dar şi capacitatea lor de a face socoteli. Rezultatele obţinute la clasa a II-a nu au fost puse în catalog. Sunt folosite, însă, la nivelul şcolii de către învăţători pentru realizarea unui plan individual de învăţare pentru copii, în funcţie de ceea ce ştie copilul. Părinţii sunt şi ei informaţi cu privire la stadiul de pregătire al copilului.
Evaluarea de la finalul clasei a