Ferrari, parte a grupului Fiat, vrea să dezvolte noi automobile cu propulsie hibridă, după ce a lansat în martie la Geneva modelul LaFerrari, cu un preţ de listă de 1 milion de euro, parte a strategiei de creştere a profitabilităţii prin atragerea unei noi categorii de clienţi.
"Nu cred în maşini electrice, dar sunt un adept convins al hibridelor", a declarat preşedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, într-un interviu acordat Bloomberg la sediul companiei de la Maranello.
Producătorul de autoturisme de lux vizează de asemenea creşterea vânzărilor dincolo de piaţa auto, prin licenţierea mărcii şi a siglei spre utilizarea pe alte tipuri de produse.
"Avem multe activităţi paralele prin care putem creşte veniturile fără a produce mai multe maşini", a afirmat di Montezemolo.
Ferrari este cea mai profitabilă divizie a Fiat şi generează aproximativ 10% din profitul operaţional al grupului. Compania a prezentat, în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva, modelul sport cu propulsie hibridă LaFerrari, care se adresează clienţilor bogaţi care nu sunt neapărat interesaţi să piloteze un "supercar".
Di Montezemolo, şef la Ferrari din 1991, rămâne fidel strategiei de a produce autourisme de lux, cu numeroase opţiuni pentru personalizare, însă cu o disponibilitate restricţionată intenţionat pentru a spori exclusivitatea mărcii.
Ferrari intenţionează să reducă producţia în acest an cu aproximativ 400 de maşini la 6.900 unităţi.
"Piaţa este foarte bună pentru noi, deoarece ne merge foarte bine în Statele Unite, în Germania şi Marea Britanie, Japonia şi China (inclusiv Hong Kong şi Taiwan - n.r.)", a declarat el.
În viitorul apropiat, Ferrari vrea să prezinte, la Salonul Auto Internaţional de la Frankfurt, din luna septembrie, autoturismul 458 Speciale, cu un motor de 605 cai putere. Compania susţine că modelul este cea mai efici