• O ieseanca este considerata client al retelei de termoficare, desi nu a mai consumat de ani de zile o gigacalorie produsa de Dalkia • Si-a inchis caloriferele de trei ani, dar inca plateste citirea repartitoarelor • Cititi mai jos povestea unei iesence de buna credinta, tinuta cu arcanul in reteaua multinationalei franceze care gestioneaza termoficarea la Iasi
Problema debransarilor revine in actualitate din ce in ce mai des in ultima vreme. Asta din cauza ca tot mai multi ieseni vor sa intrerupa orice colaborare cu firma franceza care a concesionat serviciile de termoficare pentru urmatoarele doua decenii. Oficial, cei de la Dalkia sustin ca au circa 37.000 de abonati la Iasi. Cu toate acestea, surse avizate sustin ca numarul clientilor este tot mai mic, acesta cifrandu-se undeva intre 15.000 si 20.000 de clienti. Diferenta dintre clientii reali si cei fictivi raportati de Dalkia poate fi explicata printr-un numar foarte mare de persoane care apar in registrele Dalkia, desi s-au deconectat de la reteaua de termoficare. Acesta este si cazul unei octogenare din cartierul Dacia.
S-a debransat de la reteaua de termoficare de trei ani si nu a mai dorit sa beneficieze nici de apa calda, si nici de caldura de la CET. Citirea repartitoarelor de cost aplicate pe caloriferele debransate produce, totusi, cheltuieli. O ieseanca de buna credinta este stransa cu usa de cei de la Dalkia, pentru a nu intrerupe colaborarea cu Sistemul de Alimentare Centralizata cu Energie Termica.
Factura debransarii: amenda de 1.000 de lei
Elena Aiftimei, o octogenara din Iasi, locuieste intr-un apartament din Dacia, fara apa calda sau caldura. De trei ani a renuntat la apa calda. De patru ani a terminat-o si cu termocentrala ieseana, satula de facturile mai mari decat pensia de 697 de lei pe care o are dupa patru decenii in care a lucrat ca biblioteca