Faptul ca masina cu cea mai rapida crestere a vanzarilor este o marca romaneasca spune multe despre strategiile de produs ale constructorilor auto globali pe pietele dezvoltate aflate la un nivel foarte scazut, sustine Financial Times.
Dacia, detinuta de Renault, sfideaza cea mai puternica scadere a vanzarilor de pe piata europenea din ultimii 20 de ani, preluand clientii rivalilor mai bine-cunoscuti, in timp ce realizeaza o marja de profit similara contructorilor de automobile premium.
Premiera: Dacia Duster, in topul vanzarilor Renault
Nu este rau pentru un brand care nu a fost niciodata menit sa intre pe pietele dezvoltate. Succesul masinii este asigurat de combinatia de inginerie low-cost, specificatiile simple concepute pentru pietele est-europene si diminuarea bugetelor cumparatorilor din Europa de Vest, mai spun jurnalistii de la FT.
Masinile ieftine au in prezent o pondere de 18% din vanzarile de pe piata europeana, potrivit firmei de cercetare AlixPartners, in crestere de la 13% in 2002, inghitind din vanzarile producatorilor care au avut prin traditie cele mai mari vanzari: Ford, Renault si Peugeot.
Motivul pentru care Dacia si alte modele construite pe pietele emergente este simplu: pretul. Astfel, culorile pentru exterior sunt limitate la doar cinci nuante, sunt utilizate panouri de usi identice pentru mai multe modele Dacia, iar parbrizul este construit intr-un unghi mai abrupt pentru a reduce costurile de productie si instalare.
Un Duster costa 9.000 de lire sterline in Marea Britanie, cu aproape 4.000 de lire mai putin decat oferta rivalilor.
"Este cel mai bun exemplu de masina dezvoltata pentru pietele emergente care a fost introdusa pe pietele dezvoltate si a fost un real succes", a spus profesorul Jan-Benedict Steenkamp, autorul unui studiu al brandurilor emergente care