* „termenele de remediere a deranjamentelor depăşesc adeseori durata prevăzută în contract” -AA+A
ANCOM a publicat, recent, primul Raport privind calitatea serviciului de acces la internet, în care s-a analizat evoluţia trimestrială a parametrilor administrativi de calitate în 2012, în baza indicatorilor raportaţi de 243 de furnizori activi de servicii de internet la puncte fixe şi mobile.
„Raportul arată că termenele de instalare a serviciului de acces la internet au fost în general respectate, durata de instalare a serviciului este mult mai mică decât cea asumată de furnizori prin contractele încheiate cu utilizatorii finali, reclamaţiile primite de la utilizatori sunt în general rezolvate în termen, dar termenele de remediere a deranjamentelor depăşesc adeseori durata prevăzută în contract”, potrivit ANCOM.
În medie, furnizorii şi-au asumat prin contract un termen de 17 zile pentru instalarea serviciului de acces la internet la puncte fixe, însă procedura a fost finalizată în trei-patru zile. ANCOM exemplifică cu primii cinci furnizori, în funcţie de numărul de utilizatori: „Astfel, Digital Cable Systems are un termen asumat de instalare de 15 zile, dar în anul 2012 instalarea s-a facut în medie în patru zile, NextGen Communications a instalat serviciul de internet fix în medie în patru zile şi şase ore, faţă de 21 de zile prevăzute prin contract, RCS&RDS în 30 de zile faţă de un termen asumat de 90 de zile, Romtelecom în şapte zile faţă de maxim 30 de zile, iar UPC a instalat internetul fix în două zile şi şase ore, faţă de 30 asumate prin contract”.
În ceea ce priveşte internetul mobil, termenele stipulate în contracte şi cele de activare a serviciului au fost, cum era de aşteptat, mai mici decât cele înregistrate în cazul serviciului de acces la internet la puncte fixe, Cosmote, Telemobil şi Vodafone asumându-şi instalarea în şapte zile, O